Shaklee May 2014 Promo

Shaklee May 2014 Promo

Sunday, October 27, 2013

Vivix Testimonial: Not only for Diabetes..

Salam korang.

Korang pernah dengar pasal Vivix Shaklee?


Vivix ni sejenis minuman kesihatan campuran botani. Mengandungi campuran  unik botani Polygonum Cuspidatom, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan lobak ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol ialah kumpulan Fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel antipenuaan. Ia mencegah penuaan di peringkat sel dalam badan (selular). Melindungi sel-sel tubuh secara semulajadi daripadavdiserang dengan tekanan, diet tidak seimbang dan toksin alam sekitar yang memyebabkan kita mudah diserang penyakit  berkaitan kesan penuaan.

Ada banyak faedah-faedah yang boleh didapati daripada Vivix ni. Kira macam all in 1 sebenarnya. 

1. Menggalakkan ransangan PENUAAN YANG SIHAT.
2. Bantu mengHALANG KANSER.
3. Mengurangkan risiko SAKIT JANTUNG.  
4. Mengurangkan komplikasi dalam pesakit DIABETES.
5. Menyokong kesihatan SENDI.
6. Mengurangkan insiden bagi pesakit ALZHEIMER.
7. Bantu dalam PENGURANGAN BERAT BADAN. Macam Ayu Raudhah.
8. Meningkatkan SISTEM IMUN.
9. Meningkatkan kesihatan MATA.
10. Menyokong KESIHATAN MENYELURUH.


Saya memang tertarik untuk tengok testimonial pesakit Diabetes sebab mak saya menderita Diabetes sekarang ni. Ni salah satu testimonial hebat yang saya jumpa masa google.

 Pergh, tengok tu, start 1 May, tak sampai sebulan bacaan darah dah turun menghampiri paras normal! Kalau ikutkan Vivix ini fungsinya menyeluruh. So, sampai ke sel-sel badan dia 'pergi'. Okay ini tak cukup power sebenarnya. Ada lagi satu testimonial yang lagi dasyat. 


 Yang ini lagi best. Hari ke 5 lepas consume Vivix dia pergi makan segala macam makanan manis masa kenduri. Tapi keesokan paginya bila test gula, dia terkejut sebab tak naik langsung. Kepada rakan-rakan yang parents ada diabetes/darah tinggi, anda patut hadiahkan Vivix ini kepada mereka. Tanda prihatin kita kepada mereka kan.

Sayapun insyaAllah akan menghadiahkan juga untuk mak saya nanti. Sekarang mak saya tak mahu lagi. Katanya nak cuba produk lain. Takpe la ikut sahajalah dulu. Tapi katanya produk tu rasanya pahit. Mak saya ni pula jenis yang langsung tak boleh telan benda-benda pahit. Erm, tunggu dan lihatlah macam mana nanti.

Kalau nak disenaraikan, tak cukup untuk menceritakan kehebatan Vivix ini. Kalau ada di antara anda atau anggota keluarga yang punya masalah kesihatan seperti yang tersenarai di atas ini. Marilah mencuba sendiri. InsyaAllah dengan izin Allah dapat meningkatkan kesihatan. Siapa nak sakit dan terus sakit kan? Semua orang pun nak hidup sihat. 

Jom Sihat!
Afzan
Shaklee Independent Distributer
SMS/Call/Whatsapp : 012-3728374
email : supplement4urhealth@gmail.com   

         

Saturday, October 26, 2013

Produk hot : Lecithin licin di pasaran Malaysia

Salam korang..


Nak bagitahu yang Lecithin kehabisan stock sejak minggu lepas. Lecithin menjadi rebutan ramai sebab semua orang nak kurus atau maintain berat badan tapi dalam masa yang sama tetap nak makan macam-macam.
Lecithin memang penyelesaian paling ideal. Sebab fungsinya membakar lemak dan kolestrol sebelum ia berkumpul dalam badan kita.
Bukan orang gemuk je yang cari Lecithin ni. Orang kuruspun cari juga tau. Sebab orang kurus pula berisiko sebab orang gemuk mengumpul lemak dan kolestrol di seluruh badan tapi orang kurus pula mengumpulnya di jantung. Lagi bahaya kan.
Berita baiknya ia stok Lecithin akan available selewat lewatnya awal bulan depan. Apa lagi yang anda tunggu. Tempahlah ia sekarang dengan harga terjimat. Sebaik sahaja stok available saya akan terus reserve kan untuk anda.
Kalau terlambat, stok akan habis lagi.
Setakat ini selain Lecithin, ada beberapa lagi yang zero stock iaitu Sustained Release Vita C, Herbalax dan Advance Joint Health Tablet.
Afzan
Shaklee Independent Distributer
SMS WHATSAPP or CALL 012-3728374
Email to supplement4urhealth@gmail.com
COD to Selayang, Rawang, Sg. Choh dan Serendah.

Tuesday, October 22, 2013

Promo Oct 2013 for Shaklee still ON yea

Salam you all.

Ok, promo Oct masih lagi berjalan yea.
Shaklee Collagen Powder yang sekarang ni mendapat sambutan hangat di pasaran sebab tengah ada promosi harga runtuh. Beli 6 box percuma 1 box. Jimat sangat dan hasilnya memang marbeles. Kulit jadi lebih moist, lebih lembut seakan kulit bayi.

Lain-lain set yang saya jual adalah seperti yang tersenarai di bawah. Cepat-cepat grab ye.

Set Kesihatan optimum
Set Maigrain
Set Weight Gain
Set Kurus
Set Mengandung
Set Berpantang
Set Milk booster
Set Kesuburan
Set Smart Brain
Set Kanak-Kanak
Set Kecantikan kulit
dan bermacam-macam lagi.

Just inform je ada masalah apa. Saya akan cuba suggest supplement terbaik untuk anda. Ni bukan ubat tapi supplemen (makanan tambahan) semulajadi yang badan kita perlu hari-hari tapi kita gagal untuk dapatkan dalam pemakanan seharian kita. InsyaAllah tak memberi side effect negative kepada badan.

So, jom sayangi diri anda dan keluarga anda. Bertindak sekarang untuk sihat.
SMS/Whatsapp : 012-3728374(Afzan)
email : supplement4urheath@gmail.com

Friday, October 18, 2013

Shaklee Omega Guard : Masalah batuk, selsema dan asma

Salam korang.


Hari ini saya nak sharing pasal supplemen Omega Guard keluaran Shaklee. Husband saya lately asyik batuk-batuk sahaja. Kadang-kadang kasihan juga. So, saya survey lah di internet mencari testimonial terbaik produk shaklee untuk mengurangkan/meredakan batuk. Rupanya Omega Guard jawapannya itupun dengan izin Allah lah. Kita hanya berusaha dan hanya Dialah yang Maha Mengubati.

Antara testimoni yang jumpa ialah daripada blog http://ainsglobal.blogspot.com/


Ni pula testimonial daripada blog ini http://putryellymarrisya.blogspot.com/
Shaklee ini bukan ubat tapi supplemen untuk memenuhi keperluan badan kita yang sepatutnya kita dapat melalui pemakanan. Ianya semulajadi dan insyaAllah tak memberi kesan sampingan kepada kita. Apa kata kita tambah menu harian kita dengan Omega Guard. 
Sayapun nak cuba bagi pada suami. Kasihan dia sebab dah lama sangat batuknya tak baik-baik. Daripada terlalu bergantung kepada ubat, baik kita guna cara alternatif kan. InsyaAllah.
Set Shaklee yang available ialah ;
Set Berpantang
Set Menyusu
Set Kurus
Set Kesuburan lelaki dan wanita
Set Kanak-Kanak
Set Kecantikan kulit
Set Resdung/Asma/Allergy/ Ekzema
Set Hamil Trimester 1,2 dan 3
Set Migrain
Set Kesihatan Optimum
SeT Smart Brain
Set Menambah berat badan
Berminat nak membeli supplemen ini atau set supplemen shaklee yang lain dengan saya.
Just SMS/Whatsapp " SAYA NAK SHAKLEE" ke number saya 012-3728374 (Afzan)
or drop email to bejangutm@gmail.com
Afzan
Shaklee Independent Distributer
COD : Selayang, Rawang, Sg. Choh dan Serendah

Wednesday, October 16, 2013

Shaklee Ostematrix : Risiko Osteoporosis tulang, dan juga Sembelit

Salam you all,

Kembali lagi kita dalam segmen kesihatan.
Saya adalah pengamal tegar Ostematrix sejak bulan July lagi. Ostematrix ini adalah supplemen semulajadi yang mengandungi Kalsium, Magnesium dan juga Vitamin D. Gabungan mantap sebenarnya ni.
Ni hasil penemuan saya akan rahsia yang terdapat dalam Ostematrix. Saya dapat daripada blog http://latifahsuleiman.blogspot.com/
Membantu Mengurangkan Risiko Osteoporosis***
Kalsium dan Vitamin D yang terdapat dalam Ostematrix mencukupi sepanjang hayat yang merupakan sebahagian daripada diet yang seimbang berupaya mengurangkan risiko osteoporosis. Sebagai tambahan bagi membina tulang dan gigi yang kuat, nutrisi yang terdapat di dalam OsteMatrix berupaya:
  • Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal*
  • Membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf*
  • Menolong mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, retensi air, mudah eradang dan kemurungan.*

Ia Membekalkan:

  • 1,000 mg (100% DV) unsur kalsium daripada sumber-sumber yang mempunyai tahap kepekatan yang tinggi dan mudah diserap dari alam semula jadi
  • 400 mg (100% DV) magnesium untuk membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya
  • 400 IU (100% DV) vitamin D untuk merangsang penyerapan kalsium

Kaplet bersalut yang mudah ditelan

  • Sajian harian hanyalah sebanyak empat kaplet. Untuk hasil yang lebih baik, ambil dua biji kaplet, dua kali sehari berserta makanan.




KESIMPULANNYA


Jika anda adalah seorang yang mudah STRESS, mudah kejang, ada masalah water retention, sembelit dan pra haid, pastikan anda memberi peluang diri anda mengubah nasib anda dengan Ostematrix

-komen saya : memang mengatasi masalah sembelit dan pra haid. Langsung takde rasa hormon changes masa nak kena period. Tiba-tiba je dah datang.

Jika anda seoarang pengidap BUASIR tegar dan sering mengalami kesakitan atau sembelit setiapkali membuang air besar, Ostematrix menbantu anda dari terus dibelenggu kisah Ngeri itu.

- Betul tu. Sebelum ini sayapun hampir-hampir terkena buasir. Tapi Alhamdulillah kini tiada lagi.

Jika anda seorang yang bekerja dan sering KELETIHAN, ostematrix antara jawapan terbaik membantu anda kekal bertenaga dan bersemangat!
- Betul juga sebab sekarang ni dah tak mudah penat/mengantuk. Bangun pagipun senang. Kalau dulu rasa berat nak bangun pagi.

Jika anda seorang IBU MENGANDUNG, ostematrix membantu mengelakkan kekejangan dan sakit tulang belakang.

Jika anda seorang IBU YANG MENYUSUKAN anak, ostematrix membantu pengeluaran susu anda dengan lebih baik provided prinsip utama penyusuan diamalkan.
-Yup, dulu ini antara sebab saya ambil supplemen ini. Tapi sekarang combo dengan masalah susu merudum masa pra haid and masa haid. 
Jika anda seorang WANITA dan LELAKI, ostematrix membantu mengurangkan risiko kereputan tulang ( osteoporosis)
- Kandungan kalsium dan magnesium di dalamnya memang terbaik untuk mengatasi masalah ini.
Jika anda mempunyai masalah OBESITI (berat badan berlebihan), anda perlukan ostematrix demi memastikan kepadatan tulang anda mengampu tubuh badan anda
So, apa tunggu lagi. Segalanya dah terhidang di depan screen anda.
Hanya perlu usaha sedikit dengan menghubungi saya 
SMS/ Whatsapp : 012-3728374 (Afzan)
atau email : bejangutm@gmail.com
Free consultation provided.
Tinggalkan je komen anda di post ini. Jangan bertangguh kerana kesihatan anda keutamaan hidup kan?

Monday, October 14, 2013

Selamat Hari Raya Aidiladha : Aim nak jadi WAHM bersama Shaklee !

Salam semua..



Hari ini 9 Zulhijjah. Esok raya haji tapi saya masih lagi tercongok di office. Bilalah saya boleh jadi macam sifu dan sifu kepada sifu saya. WAHM (Work At Home Mom). Akan kuusahakan supaya dapat juga mencapai tahap itu nanti. Tak perlu fikir nak minta cuti kalau nak balik kampung beraya, anak tak sihat ataupun bila nak pergi bercuti.

Bisnes Shaklee ini sama sahaja pada dasarnya tetapi yang membezakannya ialah siapa sifu /guider anda. Saya dah jumpa sifu yang saya cari. 

Bisnes yang saya join ini bukan sekadar nak ajak kita kaya di dunia tetapi kaya di akhirat kelak. Memang itupun yang kita kejar dalam hidup kita selama ini kan. So, kepada kawan-kawan yang nak tahu atau berminat nak bersama saya menjadi seperti sifu kepada sifu saya, just tinggalkan komen di blog post ini ataupun hubungi saya.

Noor Afzan
ID Shaklee : 1066883
SMS/Whatsapp : 012-3728374
email : bejangutm@gmail.com

Friday, October 11, 2013

October Shaklee Promo : Buy 6 Collagen Powder FREE 1.

Salam you all,


Bulan ini bulan istimewa untuk sesiapa yang nak mencantikkan kulit. Kita biasa dengan produk berkaitan kolagen. Kolagen memang bagus untuk memperbaiki tekstur kulit kita dan memperlambatkan proses penuaan. Kalau kita tengok baby, kulit mereka lembut sahaja sebab masa bayi kolagen banyak tapi makin meningkat usia kolagen semakin berkurang. Dan itu adalah proses normal dan kita takkan dapat elak. Tak baik kan melawan takdir.

Tapi dengan persekitaran dan pemakanan yang tidak sesihat dulu, ramai di antara kita yang tua sebelum usia. So, macam mana nak elakkan atau nak rawat balik kalau ianya terjadi. Yeah, dengan mengamalkan kolagen. Shaklee ada jawapannya dan bulan ini pula bulan istimewa sebab ada promo menarik.

BELI 6 KOTAK PERCUMA 1 KOTAK.
1 KOTAK ADA 15 SACHET UNTUK KEGUNAAN 15 HARI atau LEBIH KURANG 2 MINGGU.

Kesannya boleh dilihat seawal hari ke 7.Dan pengambilan secara berterusan selama 8 minggu menjadikan tekstur keseluruhan kulit menjadi lebih baik meningkat sebanyak 71%. WOW!

Apa itu Collagen Powder Shaklee?

Di bawah ni adalah 10 soal jawab popular tentang Collagen Powder Shaklee (CPS).



Apa kandungan Collagen Powder Shaklee (CPS)?

Kandungan utama CPS adalah dari sisik ikan merah, iaitu salah satu sumber premium kolagen dengan penyerapan lebih tinggi dan pencemaran yang lebih kecil berbanding kolagen haiwan yang lain. 


Ada 7 lagi kandungan tambahan iaitu:
  1.  Ekstrak Kerang-kerangan - Glukosamina daripada ekstrak kerang-kerangan adalah penting dalam sintesis bendalir sinovia bagi melicinkan pergerakan sesendi dan melembapkan mata untuk melegakan ketidakselesaan mata
  2.  Elastin dari kolagen ikan - Elastin dapat mengekalkan keanjalan dan ketegangan kulit yang boleh melantun apabila dicubit. 
  3. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi bersama kolagen untuk kulit yang lebih tegang, gebu dna anjal
  4. Lactobasilus Acidophilus - Sejenis bakteria baik yang membantu untuk mengimbangi usus mikroflora dan memudahkan pembinaa semulajadi sistem usus sihat bagi meningkatkan penyerapan kolagen
  5. Ekstrak Pfaffia - Pfaffia juga digelar sebagai Ginseng Brazil yang bila diganbungkan dengan enstrak biji benih Camellia Japonica, dapat menyokong pembentukan kolagen dan asid hialuronik. Dengan kemampuannya untuk mengikat jumlah air yang besar, asid hialuronik memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu badan dan mebuatkan kulit lembut, lembap dan rata 
  6. Ekstrak biji benih Camellia Japonica - Mengandungi asid oleik, sejenis emolien kulit dan pelembap yang unggul, dan bahan antioksida semulajadi. Isoflavon yang dapat membantu mengurangkan radikal bebas
  7. Vitamin C dan Vitamin B - Vitamin C menggalakkan pengeluaran kolagen semulajadi yang melawan radikal bebas dan merosakkan kulit kita. Vitamin-Vitamin B terlibat dalam metabolisme karbohidrat, lemak dan protein untuk mengahsilakan tenaga yang diperlukan untuk pengeluaran kolagen dalam sel.
Apa istimewanya Collagen Powder Shaklee? 

Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu (melalui ujian klinikal) 





Macam mana bentuk Collagen Powder Shaklee? Serbuk ke pil?


Ianya berbentuk serbuk yang mudah larut dengan minuman dan makanan kegemaran. 1 kotak mengandungi 15 sachet di mana setiap sachet mengandungi 15mg. 





Tahan berapa lama Collagen Powder Shaklee ni? 


Untuk kesan yang lebih optimum, disarankan ambil 1 sachet setiap hari. Jadi untuk satu kotak penggunaan selama 15 hari. Walaubagaimanapun, pengguna boleh juga ambil selang sehari (untuk 30 hari penggunaan). 

Macam mana aturan makan Collagen Powder Shaklee?


Macam mana aturan makan collagen shaklee sangat mudah! Hanya campurkan 1 sachet collagen bersama sebarang minuman kegemaran. Diambil sebaiknya pada waktu malam kerana waktu malam adalah waktu pembinaan semula kulit. Jika sudah consume ESP atau mealshake, boleh dibancuh bersama ESP dan mealshake. Antara resepi yang boleh dicuba bersama collagen adalah: - jus twister tropicana + collagen - Milo/Serbuk Coklat Cadbury +collagen - any fruit juice + collagen Pengguna bebas nk campurkan collagen dengan mana2 minuman. Asal sedap sudah.


Siapa sesuai ambil Collagen Powder Shaklee?


Siapa sesuai amik collagen shaklee? Collagen sesuai diambil oleh mereka yang mengalami masalah berikut: 

  • Terdapat garis-garis kesan ketawa, kedutan, lingkaran hitam bawah mata, 
  • Kesan bengkak bawah mata, 
  • Penglihatan kabur. 
  • Gusi yang tidak sihat 
  • Rambut kering dan bercabang di hujung 
  • Liang roma besar, pigmentasi, jeragat, kulit kering 
  • Garis halus pada leher 
  • Kulit hilang keanjalan, lebih kering. 
  • Kelihatan tua daripada umur sebenar. 
  • Organ dalaman tidak berfungsi dengan berkesan. 
  • Payudara dan punggung kelenturan 
  • Kehilangan kalsium, sakit belakang, sakit sendi. 
  • Kulit senang pecah, pudar dan kekuningan
Macam mana rasa Collagen Powder Shaklee

Collagen shaklee ada rasa macam ikan sedikit tapi rasa tu akan hilang jika dibancuh dengan minuman berperisa. Jadi jangan takut untuk mencuba.

Boleh tak Collagen Powder Shaklee diambil bersama product lain?  


Boleh tiada masalah cuma jarakkan pengambilan selama 2-3 jam.

Ibu menyusu boleh amik tak Collagen Powder Shaklee?
 

Ibu menyusu boleh amik tak collagen shaklee? Kebanyakan kandungan collagen powder shaklee adalah sesuai untuk ibu menyusu. Jika anda dan bayi anda boleh terima supplement alfalfa, bermakna collagen powder juga insyaaAllah tidak menjadi masalah. Malah ada yang beritahu setelah mengambil collagen, susu mencurah-curah. Jika tidak pernah menggunakan alfalfa, boleh juga menggunakan rules of 4 days. Iaitu cuba ambil collagen selama 4 hari berturut-turut, jika tiada kesan kepada bayi dan anda, bermakna anda boleh teruskan pengambilan. Tetapi satu yang pasti, kandungan collagen adalah semulajadi, no additive is added. Sekali lagi, jangan takut untuk mencuba.
Dan ia pernah masuk majalah iSihat masa Sept 2012. Mantap kan?



Retail price per box is RM298. Peoduk ni mahal sikit berbanding biasa setanding dengan khasiat dan keberkesanannya. Tentulah produk ini superb. Try sekotak dulu dan rasai perbezaannya. Tapi kalau nak jimat terus beli 6. Dapat 1 percuma. Boleh pakai sampai 3 bulan setengah atau sharing je dengan kawan-kawan. Ajak kawan-kawan dalam 3 orang. Boleh cuba 2 1/3 kotak sorang kan?


Kalau nak dapat dengan harga yang super jimat dengan mendapat diskaun sehingga 20% untuk setiap produk, jadilah ahli Shaklee. Hanya RM65 sahaja yuran pendaftaran untuk seumur hidup. Berbaloi-baloi. Keahlian anda akan kekal walaupun anda tak beli produk berapa lama tempohnya sekalipun. Akaun akan aktif semula sebaik sahaja anda membuat pembelian semula. Senang kan. Plus, sekarang ni lebih mudah sebab tak perlu nak ke branch untuk membeli. Boleh membuat belian secara online dengan postage RM10 flat rate.
Pertanyaan?

Sila hubungi saya,
Noor Afzan
bejangutm@gmail.com atau SMS/Whatsapp 012-3728374
Shaklee Independent Distributer
ID : 1066883
COD to area Selayang, Rawang, Sg. Choh and Serendah.


Credit for information to http://www.vitaminsuci.com/2013/08/cantik-dengan-collagen-powder-shaklee.html

Wednesday, October 9, 2013

Testimoni sendiri : Produk shaklee untuk memperbanyakkan penghasilan susu badan

Salam korang..


Dah lama saya amalkan produk shaklee untuk membantu impian saya menyusukan anak saya secara penuh sehingga usianya 2 tahun nanti. Esok umur anak saya genap 1 tahun 5 bulan. Ada lagi 7 bulan mencabar untuk saya tempuhi. Alhamdulillah, syukur Allah masih mengurniakan rezeki yang bukan sedikit untuk baby Emir Ikhwan mendapat khasiat susu ibu.

Tapi saya rasa macam tak best kalau saya tak share dengan anda semua berkenaan produk ini. Jadi hari ini akan menjadi titik permulaan saya berkongsi rahsia ini dengan anda semua. Saya tak ambil set 3M. Saya ambil set asas menyusu (ESP dan Alfalfa) sahaja dengan tambahan lecithin untuk maintainkan berat badan dan juga ostematrix untuk ibu menyusu yang telahpun datang bulan. Yeah, datang bulan bukan alasan lagi untuk berhenti menyusukan anak.



Susu meriah dan tetap ada walaupun ketika hormon tidak stabil disebabkan datang bulan. Anda nak juga? Hubungi saya di 012-3728374 -Call/Whatsapp segera.

Noor Afzan
Shaklee ID :1066883
Area : Serendah, Sg. Choh dan Selayang

Monday, October 7, 2013

Jom amalkan Shaklee

Salam korang.


Part 3 terpaksa ditangguhkan buat seketika memandangkan entry ini saya tulis untuk umumkan bahawa saya dah jadi ahli shaklee. Selain untuk kebaikan diri sendiri saya juga nak sharekan kebaikan shaklee kepada semua orang juga. Yeah, itulah yang di tuntut oleh agama Allah kan. Yang baik jangan di simpan sebaliknya hendaklah dikongsi. Supaya orang lainpun boleh merasa kebaikannya juga.

Saya mula consume shaklee sejak baby Emir berusia 3 bulan. Masa itu saya memang consume simple set sahaja iaitu ESP dengan Alfalfa sahaja. Alhamdulillah susu sepanjang bulan puasa tetap meriah. Tapi lepas itu saya stop guna produk shaklee dengan beranggapan dengan hanya menjaga pemakanan dan minum air banyak-banyak sudah cukup untuk memastikan penghasilan susu meriah. Tapi kegembiraan itu tidak lama.

Bila Emir Ikhwan masuk setahun, susu dah mula drop. Period saya yang mula datang ketika usia Emir 6 bulan semakin stabil dan saya beranggapan perubahan hormon menyebabkan susu drop. Bukan drop sikit-sikit ye. Drop sampai separuh daripada biasa. Saya cuba menjaga makan, meperbanyakkan makan makanan yang menggalakkan penghasilan susu ibu seperti kurma, bayam dan lain-lain tetapi keadaannya tetap sama. Keadaan ini hanya berlaku seminggu sebelum period sehinggalah period hampir habis. Lama tu beb. Kesian pada baby Emir malam-malam kerap bangun sebab tak puas menyusu. Masalahnya bila susu kurang, badan saya yang makin naik. Sebab makanan tak bertukar menjadi susu.

Akhirnya sayapun kembali mengamalkan shaklee. Selain mengambil ESP dan Alfalfa, saya tambah dengan Lecithin (dengan harapan berat badan boleh susut) dan juga Ostematrix ( yang akan membantu maintainkan pengeluaran susu semasa period). Ostematrix ini juga boleh menggantikan pengambilan susu oleh ibu menyusu. Tak perlu nak beli susu. Just consume 4 biji sehari sudah cukup untuk keperluan kalsium harian. Vitalea pula saya amalkan juga tapi saya tak consume hari-hari. Saya amalkan selang 3 hari sekali sebab kalau saya ambil hari-hari saya rasa macam orverdose. Terlebih vitamin boleh menyebabkan selera makan bertambah. Sayakan nak berdiet.

Saya mula amalkan shaklee secara konsisten daripada bulan May 2013 lagi dan akan terus amalkan sebab ianya bagus untuk kesihatan. Bukan sahaja bagus untuk kesihatan tubuh badan malah ia bagus untuk mencantikkan kulit. Suami mula perasan yang kulit muka saya semakin licin. Jerawatpun jarang keluar. Alhamdulillah. Berminat untuk memelihara kesihatan seperti saya. Kini bermacam-macam set ada. Ada set slimming, set menyusu, set bersalin, set untuk orang yang berusia, set untuk kecantikan dan lain-lain. Kalau berminat, just hubungi saya, Noor Afzan di 012-3728374.

OK, itu sahaja. Bai!