Shaklee May 2014 Promo

Shaklee May 2014 Promo

Friday, November 1, 2013

Alfalfa Complex Shaklee: Kandungan dan Khasiatnya.

[1] Apakah itu Alfalfa?

Alfalfa merupakan raja segala tumbuhan dan raja segala herba. Ia mempunyai sitem akar yang panjang, iaitu sedalam 20 - 30 kaki ke dalam tanah. Selain kaya dengan klorofil, ia juga merupakan makanan paling lengkap kerana mempunyai 15 mineral, 10 vitamin, 8 enzim dan juga fiber. Ia juga kaya dengan mikronutrien yang membantu sistem badan berjalan lancar.

Pengamal perubatan herba (herbalists) selalunya akan mengesyorkanAlfalfa untuk pesakit yang kurang nutrisi (malnutrition), lemah (debility) dan sakit berpanjangan (prolonged illness).


[2] Apakah kandungan Alfalfa di dalam Shaklee Alfalfa Complex?

Alfalfa Concentrate, Powder (natural) Alfalfa concentrate and powder are made from premium alfalfa leaves (Medicago sativa) grown in California under carefully controlled conditions. After being harvested, alfalfa plant cuttings are dried in the sun and open air. The leaves are separated from the stems and milled into a fine, green powder or concentrated under special conditions. Alfalfa leaves are a natural source of the plant pigment, chlorophyll, and the mineral magnesium. Also present are trace amounts of iron, copper, zinc, boron, chromium, molybdenum, manganese, potassium, beta carotene, and vitamin K. In ancient times, alfalfa was called the “father of all foods.”


[3] Apakah kebaikan Alfalfa?

(1) Terkenal untuk merawat 3 A :
• Arthritis• Asthma• Allergy

(2) Berkhasiat untuk membantu masalah :
• Penyakit Usus (Colon disorder)
• Buah pinggang
• Kencing manis
• Melawaskan usus
• Ulcer
• Fluid retention (sembab)
• Kurang selera

(3) Mengandungi 8 enzim yang boleh membantu masalah :
• Penghadaman
• Pencernaan
• Flatulence
• Abdominal discomfort dikalangan orang dewasa

(4) Terkaya dengan klorofil yang dapat membantu masalah
• Gastrik
• Penyakit kulit (Eczema)
• Kurang darah (Anemia)
• Sembelit
• Badan, nafas dan kaki berbau

(5) Promotes pituitary gland function

(6) Meneutralkan asid dalam badan (Alkalize’s the body and detorities the body especially the liver)

(7) Merawat masalah keputihan pada wanita. Sifatnya yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti kacip Fatimah, maka, membantu dalam "hubungan" suami isteri (enhance libido). Malah, ada juga yang mengaitkannya dengan membantu pembesaran payudara.Memang sangat bagus diambil oleh wanita & para isteri.

(8) As a galactagouge. Bagus diambil oleh ibu menyusu, kerana ia meransang dan menambah pengeluaran susu ibu.


[4] Siapakah yang TIDAK BOLEH ambil Alfalfa?

(1) Individu yang ada SLE - strictly NO!

(2) Ibu menyusu yang bayinya ada G6PD - yg ini 50-50. Ada yg kata Ok jer baby. Tapi, as a precaution, btter advise ibu ambil milk booster lain i.e OsteMatrix dan ESP.


[5] Adakah Alfalfa menyebabkan JAUNDICE pada baby?

Ada yang kata Alfalfa buat baby kuning, ada yang kata untuk elak baby dari kuning. Mana satu yang betul?Sebenarnya kedua-duanya betul, kerana, alfalfa ada kedua2 property itu:

(1) Alfalfa mengandungi bahan yg bersifat diuretik, jadi dia menggalakkan kencing & berak yang boleh buang bilirubin --> elak kuning!

(2) Alfalfa juga mengandungi vitamin K yg mana kalau ambil berlebihan boleh menyebabkan pembentukan bilirubin --> jadi kuning!

____________________________________________________________________ _____

  Question and Answer.

  • Q : kalo baby eczema, alfafa boleh membantu or sebalikya? baby saya eczema tapi takde G6PD. tolong, saya perlu makan alfafa. ade org kata alfafa konflik dgn eczema.. plss

  • A : awak perlu cuba dulu..eczema mmg elok amik alfalfa..awk consume minimum quantity 1 biji dulu n bf ur baby..monitor ur baby condition..normal baby ade eczema akan kuar rashes pada permulaan sbb tindak balas dgn alfalfa..awak boleh continue n pastikan amik air kosong yg banyak..baby umur bape bulan??selain alfalfa,ibu boleh consume GLA complex n ESP juga utk masalah eczema..

    Pastikan persekitaran baby sentiasa bersih

  • Q : thank u.. baby saya 3 bulan.. mmg tiap kali mkn alff bb kuar rashes merah.. o ok.. sy kena kurangkn 1 biji sehari or 1 biji setiap kali (3 biji) ye? skrang ni sy amik pakej M

  •  klo bby still kuar rashes... maknanya sy kena stop ke?

  • A : Amik sebiji sehari sahaja..monitor rashes..if kuar after 3 days+dah minum air banyak,better stop sebab antibodi badan bb x kuat lagi tuk tahan alfalfa..alfalfa ni agak panas juga so sian kat baby tu..

    Focus pada ESP+Ostematrix sahaja..
    Q : owh.. terima kasih banyak2 , may Allah bless u.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------

    • Q : baby saya ada HYPOTIROID.. sebelum ni bergantung pada ubat Tyroxine.. Saya consume Alfalfa dan ESP da 2 bulan.. Sebabkan kesian kat my bb saya stop sukati saya je ubat pil yg kena larut dlm air tu.. Saya tawakal pada Allah dan teruskan ESP dan Alfalfa tu.. Tiap kali ujian darah saya dan hubby berdebar2 takut kena naikkan dose ubat lagi.. Tapi Alhamdulillah, 2x ujian sejak saya consume ESP tu resultnye positif walaupon saya senyap2 (xbagitau doktor) yang kami da stop ubat dia.. Cuma resultnye cukup2 makan.. Bile doktor tanya bagi x ubat n ada x missed? Saya ckp xda walhal saya xbagi langsung.. Doktor ckp ubat dia penting sebab result dia +ve pon sbb dia makan ubat (padahal saya xbagi pon).. Doktor beritau klu xbagi ubat akan mengganggu perkembangan otak bb.. Ape pendapat kak kalau saya ambil Omegaguard sebagai ganti utk perkembangan otak dia sebab saya xsampai hati nak bagi bb 5 bln (Premature) pil hospital yg dibancuh ngan air masak..
      A :  sis,elok amik omega tu..baby bf in shaa Allah lagi mudah dapat nutrisi drpd susu badan kita..
    • Q : kannn... saya pon cadang macam tu.. nanti dpt bonus nak amik omegaguard.. biarla saya yang ambil ubat dpd baby yg kecik tu amik ubat.. In Shaa Allah moga Allah bantu pulihkan bb saya tanpa bergantung dengan ubat tyroxine tu lagi.. harap sgt dengan doa dan harapan saya (stopkan sesuka hati saya tanpa pengetahuan doktor) ni dan ambil omegaguard xkan mengganggu perkembangan otak my bb..

    Saya ada ready stock Alfalfa Complex dan akan balik Puchong esok. So, siapa yang berminat saya boleh hantar COD. Stok terhad ye. Siapa cepat, dia dapat!

    Afzan
    Shaklee Independent Distributer
    SMS WHATSAPP or CALL 012-3728374
    Email to supplement4urhealth@gmail.com
    COD to Selayang, Rawang, Sg. Choh dan Serendah.

No comments: