Shaklee May 2014 Promo

Shaklee May 2014 Promo

Monday, October 7, 2013

Jom amalkan Shaklee

Salam korang.


Part 3 terpaksa ditangguhkan buat seketika memandangkan entry ini saya tulis untuk umumkan bahawa saya dah jadi ahli shaklee. Selain untuk kebaikan diri sendiri saya juga nak sharekan kebaikan shaklee kepada semua orang juga. Yeah, itulah yang di tuntut oleh agama Allah kan. Yang baik jangan di simpan sebaliknya hendaklah dikongsi. Supaya orang lainpun boleh merasa kebaikannya juga.

Saya mula consume shaklee sejak baby Emir berusia 3 bulan. Masa itu saya memang consume simple set sahaja iaitu ESP dengan Alfalfa sahaja. Alhamdulillah susu sepanjang bulan puasa tetap meriah. Tapi lepas itu saya stop guna produk shaklee dengan beranggapan dengan hanya menjaga pemakanan dan minum air banyak-banyak sudah cukup untuk memastikan penghasilan susu meriah. Tapi kegembiraan itu tidak lama.

Bila Emir Ikhwan masuk setahun, susu dah mula drop. Period saya yang mula datang ketika usia Emir 6 bulan semakin stabil dan saya beranggapan perubahan hormon menyebabkan susu drop. Bukan drop sikit-sikit ye. Drop sampai separuh daripada biasa. Saya cuba menjaga makan, meperbanyakkan makan makanan yang menggalakkan penghasilan susu ibu seperti kurma, bayam dan lain-lain tetapi keadaannya tetap sama. Keadaan ini hanya berlaku seminggu sebelum period sehinggalah period hampir habis. Lama tu beb. Kesian pada baby Emir malam-malam kerap bangun sebab tak puas menyusu. Masalahnya bila susu kurang, badan saya yang makin naik. Sebab makanan tak bertukar menjadi susu.

Akhirnya sayapun kembali mengamalkan shaklee. Selain mengambil ESP dan Alfalfa, saya tambah dengan Lecithin (dengan harapan berat badan boleh susut) dan juga Ostematrix ( yang akan membantu maintainkan pengeluaran susu semasa period). Ostematrix ini juga boleh menggantikan pengambilan susu oleh ibu menyusu. Tak perlu nak beli susu. Just consume 4 biji sehari sudah cukup untuk keperluan kalsium harian. Vitalea pula saya amalkan juga tapi saya tak consume hari-hari. Saya amalkan selang 3 hari sekali sebab kalau saya ambil hari-hari saya rasa macam orverdose. Terlebih vitamin boleh menyebabkan selera makan bertambah. Sayakan nak berdiet.

Saya mula amalkan shaklee secara konsisten daripada bulan May 2013 lagi dan akan terus amalkan sebab ianya bagus untuk kesihatan. Bukan sahaja bagus untuk kesihatan tubuh badan malah ia bagus untuk mencantikkan kulit. Suami mula perasan yang kulit muka saya semakin licin. Jerawatpun jarang keluar. Alhamdulillah. Berminat untuk memelihara kesihatan seperti saya. Kini bermacam-macam set ada. Ada set slimming, set menyusu, set bersalin, set untuk orang yang berusia, set untuk kecantikan dan lain-lain. Kalau berminat, just hubungi saya, Noor Afzan di 012-3728374.

OK, itu sahaja. Bai!

No comments: