Shaklee May 2014 Promo

Shaklee May 2014 Promo

Saturday, May 17, 2014

Tips Cergas ketika berpuasa buat ibu mengandung

Tips cergas ketika berpuasa buat ibu mengandung - 

lagi-lagi di awal usia kehamilan. Ibu mengandung memang mudah letih apabila berpuasa lagi-lagi di awal trimester pertama dan juga bila dah dihujung-hujung trimester ketiga. Tahun ini saya bakal menepuh Ramadhan ketika usia baby dalam kandungan saya da masuk trimester ke 3. Masa tu dah masuk 29 minggu kot usia kandungan saya. Mesti ramai ibu-ibu yang risau takut tak tahan nak berpuasa.

Memang ibu-ibu mengandung ini diizinkan Allah SWT untuk berbuka jika tidak berdaya tetapi kalau mampu apa salahnya kita teruskan. Sebab nanti tetap kena ganti juga puasa tu kan. Bagi saya lebih baik berpuasa ketika bulan Ramadhan sebab dugaannya tak besar sangat. Lagipun masa tu semua orangpun berpuasa kan.Kalau kita ada pilihan untuk kekal cergas walaupun sedang mengandung.

Antara beberapa tips yang saya sarankan untuk anda kekal cergas sepanjang berpuasa iaitu;


1. Untuk elakkan kekurangan air, eloklah minum air sekerap mungkin selepas berbuka sehingga waktu sahur.

2. Untuk kekal bertenaga banyakkan makan kurma semasa sahur. Ya, kurma ini makanan sunnah yang sangat bagus untuk beri tenaga kepada kita sepanjang berpuasa nanti.

3. Ambil makanan tambahan semasa sahur. Shaklee ada menyediakan makanan tambahan yang memang sesuai untuk buat kita kekal cergas sepanjang waktu berpuasa nanti. Iaitu Energizing Soy Protein (ESP) dan juga Performance Drink (PD). Boleh juga ditambah dengan Meal Shakes sekiranya tak lalu nak makan lagi-lagi buat ibu-ibu yang mabuk.

Tips Cergas ketika berpuasa buat ibu mengandung


Energizing Soy Protein (ESP) - 


  1. Protein lengkap yang mengandungi 9 Asid Amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein penting dalam pembinaan tubuh badan kita, terutamanya kepada janin dan bayi yang sedang membesar.
  2. Membekalkan tenaga,
  3. Memberikan rasa kenyang,
  4. Diperlukan untuk kuku, rambut dan kulit yang sihat,
  5. Membantu sistem pertahanan tubuh untuk melawan penyakit,
  6. Memperbanyakkan susu badan untuk ibu menyusu,
  7. Membantu mengekalkan kepejalan otot,
  8. Indeks Glisemik yang rendah dapat membantu mengekalkan paras normal gula dalam badan,

Meal Shakes

  1. Meal Shakes ialah salah satu pilihan yang di beri jolokan 'easy on the go meal' kerana cara penyediaannya yang ringkas, kandungannya yang membekalkan nutrient lengkap untuk kepeluan harian.
  2. Sesuai untuk kanak-kanan untuk kekal aktif. Sesuai juga buat mereka yang tidak sempat bersarapan sebab 1 hidangan Meal Shake dah cukup untuk pagi yang ceria gitu.Jika boleh menggantikan supplement bagi mereka yang tidak suka atau tidak boleh nak menelan pil terutama sekali warga tua dan kanak-kanak.
  3. Membekalkan sekurang-kurangnya 35%(atau lebih) Nilai Harian (Daily Value) bagi 19 jenis vitamin dan mineral penting yang diperlukan tubuh.
  4. Sumber yang juga kaya dengan kalsium, fibre dan protein.
  5. Pilihan terbaik sebab rendah lemak dan rendah paras glimesik. (makanan sihat gitu).
  6. Rasa French Vanilla yang enak (macam Aiskrim Vanilla), boleh diminum begitu sahaja atau dibancuh dengan minum sejuk/suam kegemaran anda. Air panas tak boleh yea.

Performance Drink (PD)


  1. Minuman ahli sukan yang mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna dan membantu mencegah dehydration (macam minuman isotonik).
  2. Ia membekalkan 3 jenis karbohidrat untuk tenaga dan stamina.
  3. Ia bukanlah milkbooster tetapi ia membantu tubuh kita menjaga kestabilan bendalir agar tidak kekeringan. Menghalang kehilangan bendalir badan lagi-lagi semasa berpuasa buat ibu mengandung/menyusu.
  4. Ia mempunyai formula karbohidrat unit Shaklee iaitu Optocarb yang membekalkan tenaga serta merta. Opticard ialah rangkaian karbohidrat yang memberikan kita tenaga berterusan tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah.
  5. Membantu mencegah rasa kekeringan dan lemak akibat kurang minum di waktu berpuasa.

Apa lagi ditunggu. Dapatkan produk anda sekarang juga. Lagi beberapa minggu sahaja lagi kita akan mula berpuasa Ramadhan kan. Ibu-ibu hamil dan ibu-ibu menyusu amatlah digalakkan untuk mengambil makanan tambahan Shaklee ini. Lagi pula Meal Shakes tengah ada promosi bulan ini.

Kalau nak dapat dengan harga super murah, saya galakkan korang menjadi ahli Shaklee. Hanya RM75 (termasuk kos pos Member Kit RM10) seumur hidup. Ya, hanya sekali sahaja bayar dah tak perlu lagi nak renew setiap tahun. Anda boleh menikmati produk dengan special price selama-lamanya. Tak perlu nak maintain point atau beli tiap-tiap bulan untuk kekalkan keahlian jika anda tak berminat berniaga. Kalau anda tak beli produk langsung selama beberapa tahun, status ahli anda masih ada. Cuma lepas setahun, status anda ditukar kepada Tidak Aktif. Nak aktifkan semulapun mudah. Hanya dengan membeli produk sahaja, status anda akan kembali aktif. Mudah kan?
Harga Ahli dengan Harga Retail berbeza sangat tau. Amatlah rugi bila anda beli produk tiap-tiap bulan tanpa menjadi ahli. Jadi, apa lagi ditunggu. Jom jadi ahli Shaklee dengan saya sekarang.






Berminat? Hubungi saya di :
Call/Whatsapp/Viber : 012-372 8374

No comments: